Mesafeli Satış Sözleşmesi
Mesafeli Satış Sözleşmesi
Madde 1-
Taraflar
1.1. Satıcı
Ticari Ünvanı : SD kozmetiktek.gıda.san.ve dış tic.ltd.şti
Adresi : Feyzullah mah.bagdat cad.adatepe iş merkezi
no.276/19 maltepe İstanbul
Telefon : 0216-370 72 00/01
E-mail : www.sunadumankaya.com.tr
1.2. Alıcı
Adı – soyadı/TC.No
Adresi
Telefon
E-mail
Madde 2- Konu
İşbu sözleşmenin
konusu,ALICI’nın SATICI’ya ait http://www.sunadumankaya.com.tr internet
sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış
ücreti belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077 sayılı
Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair
Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin
saptanmasıdır.
Alıcı, satıcının
isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri , satışa konu malın
temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı , ödeme sekli,
teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler
ve "cayma” hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı , şikayet ve
itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konusunda açık , anlaşılır ve
internet ortamına uygun şekilde satıcı tarafından bilgilendirildiğini , bu ön
bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında mal sipariş verdiğini
is bu sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder.
http://www.sunadumankaya.com.tr sitesinde yer alan ön bilgilendirme ve alıcı
tarafından verilen sipariş üzerine düzenlenen fatura is bu sözleşmenin ayrılmaz
parçalarıdır.
Madde 3-
Sözleşme Konusu Ürün/Ödeme/Teslimat Bilgileri
Elektronik
ortamda alınan ürün/ürünlerin cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, satış
bedeli, ödeme şekli, teslim alacak kişi, teslimat adresi, fatura bilgileri,
kargo ücreti aşağıda belirtildiği gibidir.Fatura edilecek kişi ile sözleşmeyi
yapan kişi aynı olmak zorundadır.Aşağıda yer alan bilgiler doğru ve eksiksiz
olmalıdır. Bu bilgilerin doğru olmadığı veya noksan olduğu durumlardan doğacak
zararları tamamıyla karşılamayı alıcı kabul eder ve ayrıca bu durumdan
oluşabilecek her türlü sorumluluğu alıcı kabul eder.
SATICI gerekli
gördüğü durumlarda, ALICI’nın vermiş olduğu bilgiler gerçekle örtüşmediğinde,
siparişi durdurma hakkını saklı tutar. SATICI siparişte sorun tespit ettiği
durumlarda ALICI’nın vermiş olduğu telefon, e-posta ve posta adreslerinden
ALICI’ya ulaşamadığı takdirde siparişin yürürlüğe koyulmasını 15 (onbeş) gün
süreyle dondurur. ALICI’nın bu süre zarfında SATICI ile konuyla ilgili olarak
iletişime geçmesi beklenir. Bu süre içerisinde ALICI’dan herhangi bir cevap
alınamazsa SATICI, her iki tarafın da zarar görmemesi için siparişi iptal eder.
Alınan Ürün
/Ürünler
Adı , kodu : ; …
adet
Toplam Satış
Bedeli : …. -TL
Ödeme Şekli :
Kredi Kartı/Banka Havalesi (EFT)
Teslim Edilecek
Kişi :
Telefon numarası
:
Teslim Edilecek
Adres :
Fatura Edilecek
Kişi/Kurum :
Fatura Adresi :
Vergi Dairesi :
Vergi Sicil
Numarası :
Kargo Ücreti : …
-TL
Madde 4-
Sözleşme Tarihi ve Mücbir Nedenler
Sözleşme tarihi,
alıcı tarafından siparişin verildiği tarih olan ../../…. tarihidir.
Sözleşmenin
imzalandığı tarihte mevcut olmayan veya öngörülmeyen, tarafların kontrolleri
dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin ya da her ikisinin de
sözleşme ile yüklendikleri borç ve sorumluluklarını kısmen ya da tamamen yerine
getirmelerini ya da bunları zamanında yerine getirmelerini olanaksızlaştıran
durumlar, mücbir sebep (Doğal afet, savaş, terör, ayaklanma, değişen mevzuat
hükümleri, el koyma veya grev, lokavt, üretim ve iletişim tesislerinde önemli
ölçüde arıza vb.) olarak kabul edilecektir. Mücbir sebep şahsında gerçekleşen
taraf, diğer tarafa durumu derhal ve yazılı olarak bildirecektir.
Mücbir sebebin
devamı esnasında tarafların edimlerini yerine getirememelerinden dolayı
herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır. İşbu mücbir sebep durumu 30 (otuz )
gün süreyle devam ederse, taraflardan her birinin, tek taraflı olarak fesih
hakkı doğmuş olacaktır.
Madde 5-
Satıcının Hak ve Yükümlülükleri
5.1. Satıcı, 4077
sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair
Yönetmelik hükümleri uyarınca sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir haller
dışında eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
5.2. Sistem
hatalarından meydana gelen fiyat yanlışlıklarından
http://www.sunadumankaya.com.tr sorumlu değildir. Buna istinaden satıcı,
internet sitesindeki sistemden, dizayndan veya yasadışı yollarla internet
sitesine yapılabilecek müdahaleler sebebiyle ortaya çıkabilecek tanıtım, fiyat
hatalarından sorumlu değildir. Sistem hatalarına dayalı olarak alıcı satıcıdan
hak iddiasında bulunamaz.
5.3. http://www.sunadumankaya.com.tr den kredi kartı (Visa, MasterCard , vs. )
ya da banka havalesi ile alışveriş yapılabilir. Sipariş tarihinden itibaren bir
hafta içinde havalesi yapılmayan siparişler iptal edilir. Siparişlerin işleme
alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli
tahsilatın yapıldığı ya da havalenin (EFT’nin) banka hesaplarına ulaştığı
belirlenen andır. Ödemeli gönderi ya da posta çeki gibi müşteri hizmetleri ile
görüşülmeden gerçekleştirilen ödeme yöntemleri kabul edilmez.
Madde 6-
Alıcının Hak ve Yükümlülükleri
6.1. Alıcı, sözleşmede kendisine yüklenen edimleri
mücbir sebepler dışında eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
6.2. Alıcı,
sipariş vermekle birlikte iş sözleşme hükümlerini kabul etmiş sayıldığını ve
sözleşmede belirtilen ödeme şekline uygun ödemeyi yapacağını kabul ve taahhüt
eder.
6.3. Alıcı, http://www.sunadumankaya.com.tr internet sitesinden satıcının isim,
unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri , satışa konu malın temel
nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı , ödeme sekli, teslimat
koşulları ve masrafları vs. satışa konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler ve
"cayma” hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı , şikayet ve
itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konusunda açık , anlaşılır ve
internet ortamına uygun şekilde bilgi sahibi olduğunu bu ön bilgileri
elektronik ortamda teyit ettiğini kabul ve beyan eder.
6.4. Bir önceki
maddeye bağlı olarak Alıcı, ürün sipariş ve ödeme koşullarının, ürün kullanım
talimatlarının , olası durumlara karşı alınan tedbirlerin ve yapılan uyarıların
olduğu www.sunadumankaya.com.tr sipariş/ödeme/kullanım prosedürü
bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi
verdiğini beyan eder.
6.5. Alıcı,
aldığı ürünü iade etmek istemesi durumunda ne surette olursa olsun ürüne ve
ambalajına zarar vermemeyi, iade anında fatura aslını ve irsaliyesini iade
etmeyi kabul ve taahhüt eder.
Madde 7-
Sipariş/Ödeme Prosedürü
Sipariş:
Alışveriş
sepetine eklenen ürünlerin KDV dahil TL tutarı (Taksitli işlemlerde toplam
taksit tutarları) alıcı tarafından onaylandıktan sonra, ilgili banka kartının
posu üzerinden işleme alınır. Bu nedenle siparişler, sevk edilmeden
önce müşteriye
sipariş onay maili gönderilir. Sipariş Onay maili gönderilmeden sevkiyat
yapılmaz.
Süreçteki
herhangi bir aksama durumu ya da kredi kartı ile ilgili ortaya çıkabilecek
problemler alıcıya sözleşmede belirttiği telefon/faks/e-mail yollarından biri
veya bir kaçı kullanılmak sureti ile bildirilir. Gerekirse alıcıdan bankası ile
görüşmesi istenebilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği
an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin
(EFT’ nin) satıcı hesaplarına ulaştığının belirlendiği andır.
İstisnai olarak
haklı bir nedenle sözleşme konusu malın tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması
ve/veya stok problemi ile karşılaşılması durumunda alıcı hemen açık ve
anlaşılır bir şekilde bilgilendirilip onay vermesi durumunda alıcıya eşit
kalitede ve fiyatta başka bir mal gönderilebilir ya da alıcının arzusu ve
seçimi doğrultusunda ; yeni başka bir ürün gönderilebilir, ürünün stoklara
girmesi ya da teslime engel diğer engelin ortadan kalkması beklenebilir ve/veya
sipariş iptal edilebilir.
Sözleşme konusu
malın teslim yükümlülüğünün yerine getirilmesinin imkânsızlaştığı hâllerde
alıcı bu durumdan haberdar edilerek ödemiş olduğu toplam bedel ve varsa onu
borç altına sokan her türlü belge en geç on gün içinde kendisine iade edilerek
sözleşme iptal edilir. Böyle bir durumda alıcının satıcıdan ilave herhangi bir
maddi ve manevi zarar talebi olmayacaktır.
Ödeme:
http://www.sunadumankaya.com.tr ’de, internet ortamında kredi kartı
bilgilerini kullanmak istemeyen alıcılara nakit havale ile sipariş imkanları
sunulmuştur. Havale ile ödemede alıcı kendisine en uygun bankayı seçip
havalesini yapabilir. Eğer EFT yapılmışsa hesaba geçme tarihi dikkate
alınacaktır. Havale ve/veya EFT yaparken "Gönderen Bilgileri”nin Fatura
Bilgileri ile aynı olması ve sipariş numarasının yazılması gereklidir.
Ürünün
tesliminden sonra Alıcı’ya ait kredi kartının Alıcı’nın kusurundan
kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak
kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini
Satıcı’ya ödememesi halinde, Alıcı’nın kendisine teslim edilmiş ürünü 10 gün
içinde Satıcı’ya göndermesi zorunludur. Bu tür durumlarda nakliye giderleri
Alıcı’ya aittir.
Alıcı kredi
kartı ile ödeme yapmayı tercih etmiş ise ALICI, ilgili faiz oranlarını ve
temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini,
yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile
ilgili hükümlerin Banka ve ALICI arasındaki "Kredi Kartı Sözleşmesi” kapsamında
uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
Madde 8-
Sevkiyat/Teslimat Prosedürü
Sevkiyat:
Sipariş onayı
mailinin gönderilmesiyle birlikte, ürün/ürünler satıcının anlaşmalı olduğu
kargo Şirketine verilir.
Teslimat:
Ürün/ürünler
satıcının anlaşmalı olduğu kargo ile alıcının adresine teslim edilecektir.
Teslimat süresi, Sipariş onayı mailinin gönderilmesinden ve sözleşmenin
kurulmasından itibaren 30 gündür. Alıcıya önceden yazılı olarak veya bir
sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmek koşuluyla bu süre en fazla on gün
uzatılabilir.
Ürünler, Kargo
şirketlerinin adres teslimatı yapmadığı bölgelere telefon ihbarlı olarak
gönderilir.
Kargo Şirketinin
haftada bir gün teslimat yaptığı bölgelerde, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve
eksiklik olduğu hallerde, bazı sosyal olaylar ve doğal afetler gibi durumlarda
belirtilen gün süresinde sarkma olabilir. Bu sarkmalardan dolayı alıcı satıcıya
herhangi bir sorumluluk yükleyemez. Ürün, Alıcı’dan başka bir kişi/kuruluşa
teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul
etmemesinden, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve/veya Alıcının yerinde
olmamasından doğabilecek ekstra kargo bedellerinden satıcı sorumlu değildir.
Belirtilen günler içeriğinde ürün/ürünler müşteriye ulaşmadıysa teslimat
problemleri müşteri hizmetlerine harun@sunadumankaya.com.tr e-mail adresi
kullanılmak sureti ile derhal bildirilmelidir.
Zarar görmüş
paket durumunda; Zarar görmüş paketler teslim alınmayarak Kargo Şirketi
yetkilisine tutanak tutturulmalıdır. Eğer Kargo Şirketi yetkilisi paketin
hasarlı olmadığı görüşünde ise, paketin orada açılarak ürünlerin hasarsız
teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun yine bir tutanakla tespit
edilmesini isteme hakkı alıcıda vardır. Paket Alıcı tarafından teslim
alındıktan sonra Kargo Şirketinin görevini tam olarak yaptığı kabul edilmiş
olur. Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın Alıcı’da
kalan kopyasıyla birlikte en kısa zamanda satıcı Müşteri Hizmetlerine
bildirilmelidir.
Madde 9- Ürün
İade ve Cayma Hakkına İlişkin Prosedürü
Ürün İade:
Alıcı malı
teslim aldıktan sonra yedi gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin
ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. 385 sayılı vergi
usul kanunu genel tebliği uyarınca iade işlemlerinin yapılabilmesi için
alıcının mal ile birlikte teslim edilen satıcıya ait 2 adet faturanın alt
kısmındaki iade bölümlerini eksiksiz ve doğru şekilde doldurduktan sonra
imzalayarak bir nüshasını ürün ile birlikte satıcıya göndermesi diğer nüshasını
da uhdesinde tutması gerekmektedir.Cayma hakkı süresi alıcıya malın teslim
edildiği günden itibaren başlar. İade edilen ürün veya ürünlerin geri gönderim
bedeli alıcı tarafından karşılanmalıdır.
Alıcının
istekleri ve/veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan
mallar için cayma hakkı söz konusu değildir.
Alıcının cayma
hakkını kullanması halinde satıcı, cayma bildirimini içeren faturanın ürünle
birlikte kendisine ulaşmasından itibaren en geç on gün içerisinde almış olduğu
toplam bedeli ve varsa tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi
tüketiciye hiçbir masraf yüklemeden iade edecektir.
Teslim alınmış
olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı
cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak değer azalması veya iadenin
imkânsızlaşması tüketicinin kusurundan kaynaklanıyorsa satıcıya malın değerini
veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir.
Sehven alınan
her ürün için de genel iade süresi 7 gündür. Bu süre içerisinde, Ambalajı
açılmış, kullanılmış, tahrip edilmiş vesaire şekildeki ürünlerin iadesi kabul
edilmez. İade, orijinal ambalaj ile yapılmalıdır.
Sehven alınan
üründe ve ambalajında herhangi bir açılma, bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma,
kullanılma ve sair durumlar tespit edildiği hallerde ve ürünün alıcıya teslim
edildiği andaki hali ile iade edilememesi durumunda ürün iade alınmaz ve bedeli
iade edilmez.
Ürün iadesi
için, durum öncelikli olarak müşteri hizmetlerine iletilmelidir. Ürünün iade
olarak gönderilme bilgisi, satıcı tarafından müşteriye iletilir. Bu görüşmeden
sonra ürün iade ile ilgili bilgileri içeren fatura ile birlikte alıcı adresine
teslimatı yapan Kargo şirketi kanalıyla satıcıya ulaştırmalıdır. Satıcıya
ulaşan iade ürün iş bu sözleşmede belirtilen koşulları sağladığı takdirde iade
olarak kabul edilir, geri ödemesi de alıcı kredi kartına/hesabına yapılır. Ürün
iade edilmeden bedel iadesi yapılmaz. Kredi Kartına yapılan iadelerin kredi
kartı hesaplarına yansıma süresi ilgili bankanın tasarrufundadır.
Alışveriş kredi
kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, kredi kartına iade prosedürü şu
şekilde uygulanacaktır: Alıcı ürünü kaç taksit ile satın alma talebini iletmiş
ise, Banka alıcıya geri ödemesini taksitle yapmaktadır. Satıcı,bankaya ürün
bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, Banka poslarından yapılan
taksitli harcamaların alıcının kredi kartına iadesi durumundakonuya müdahil
tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları,yine
taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka tarafından aktarılır.Alıcının
satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile
kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1(bir) iade yansıyacak ve
alıcı iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten
sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksit sayısı kadar ay daha alacak ve
mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.
Kart ile alınmış
mal ve hizmetin iadesi durumunda satıcı, Banka ile yapmış olduğu sözleşme
gereği alıcıya nakit para ile ödeme yapamaz. Üye işyeri yani satıcı, bir iade
işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup,
üye işyeri yani satıcı ilgili tutarı Bankaya nakden veya mahsuben ödemekle
yükümlü olduğundan yukarıda detayları belirtilen prosedür gereğince alıcıya
nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade, alıcının Bankaya
bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür
gereğince yapılacaktır.
Madde 10-Garanti
Kullanma
talimatına uygun şekilde kullanılan ve temizliği yapılan ürünler her türlü
üretim hatasına karşı aşağıda belirtilen şartlar dahilinde 2 yıl
garantilidir: Satıcının garanti sorumluluğu yalnızca 4077 sayılı kanun
kapsamına giren tüketiciler için geçerlidir. Ticari nitelikteki işler için Türk
Ticaret Kanununu hükümleri geçerli olacaktır.
Madde 11- Gizlilik
Alıcı tarafından
iş bu sözleşmede belirtilen bilgiler ile ödeme yapmak amacı ile satıcıya
bildirdiği bilgiler satıcı tarafından 3. şahıslarla paylaşılmayacaktır.
Satıcı bu
bilgileri sadece idari/ yasal zorunluluğun mevcudiyeti çerçevesinde
açıklayabilecektir. Araştırma ehliyeti belgelenmiş her türlü adli soruşturma
dahilinde satıcı kendisinden istenen bilgiyi elinde bulunduruyorsa ilgili
makama sağlayabilir.
Kredi Kartı
bilgileri kesinlikle saklanmaz,Kredi Kartı bilgileri sadece tahsilat işlemi
sırasında ilgili bankalara güvenli bir şekilde iletilerek provizyon alınması
için kullanılır ve provizyon sonrası sistemden silinir.
Alıcıya ait
e-posta adresi, posta adresi ve telefon gibi bilgiler yalnızca satıcı tarafından
standart ürün teslim ve bilgilendirme prosedürleri için kullanılır. Bazı
dönemlerde kampanya bilgileri, yeni ürünler hakkında bilgiler, promosyon
bilgileri alıcıya onayı sonrasında gönderilebilir.
Madde 12-
Uyuşmazlık Durumunda Yetkili Mahkeme ve İcra Daireleri
İşbu sözleşmenin
uygulanmasından kaynaklanan uyuşmazlık halinde, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca
her yıl Aralık ayında ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile
Alıcı’nın veya Satıcı’nın yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
Siparişin
gerçekleşmesi durumunda Alıcı işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş
sayılır. …/…/…
Mesafeli Satış
sözleşmesi